Lördag

Idag cyklade jag med Sam och Sarah till en by i närheten. Det var 7 km dit och bara nerförabacke. Och det var 7km hem och bara uppförsbacke. Och då menar jag rejäl jävla uppförsbacke! Observera att jag befinner mig vid Pyrenéerna. Jag har inga bilder att ladda upp på backarna för jag var väldigt upptagen med att svetras och kämpa och nästan dö och hade inte tid att fota. 
I den här byn var det någon form av festival och på denna festival utövades en mycket intressant sport. Mycket underhållande att titta på! 
Man skulle sparka en rugbyboll så den flög igenom en öppning i en mur. Och detta pågick från kl. 15.00 när vi kommit och hade fortfarande inte avslutats vid 18.00 när vi gick därifrån. Inga poäng räknades och ingen kunde vinna och ingen kunde förlora. Men dom satsade stenhårt på den här sporten. 


Vi satt och tittade på, drack ett par öl och badade. Helbra dag! 

Sam på en mur i byn

Sarah köper vykort

Sam och Sarah. 

Sam och Sarah har alltså cyklat från London och är på väg till Portugal. Dom är jättetrevliga att hänga med och är öppna för att åka på utflykter och hitta på roliga saker. Jag är glad att dom kommit hit. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0